Doğa, insan yaşamı için gerekli olan kaynakları sunar. Çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkan çevresel sorunlar ve iklim değişikliği gibi çevresel, ekonomik ve sosyal boyutta etkileri olan durumlar bu kaynakların sürdürülebilirliğini tehdit etmektedir. Sürdürülebilirlik, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını da gözeterek, mevcut kaynakların dikkatli kullanımı anlamına gelir. Bu kavram, doğal kaynakların korunması ve çevre dostu uygulamaların yaygınlaştırılmasında önemli yere. Doğal kaynaklar içinde yer alan su kaynaklarının doğru kullanımını sağlayacak şekilde yönetimi, tatlı suyun korunması için bir gereklilik olarak kendini gösterirken, yenilenebilir enerji kaynakları, fosil yakıtların kullanımının azalmasını sağlamakla birlikte doğanın korunmasında da önemli rol oynar. Güneş, rüzgâr ve su gibi kaynaklar, temiz enerji üretiminde sürdürülebilir çözümler sunar. Diğer taraftan doğal bir kaynak olan biyoçeşitliliğin korunması da sürdürülebilir yaşamın temelidir. Yeryüzündeki biyoçeşitliliğin sürdürülebilirliği kapsamındaki çalışmalar ekosistemlerin korunması ve yaşamın devamlılığında etkilidir. Bu amaçla türlerin korunması için farkındalık çalışmaları ve koruma alanlarının artırılarak sürdürülebilir uygulamaların gerçekleştirilmesi kritik öneme sahiptir. Okullarda gerçekleştirilen TEKNOFEST, TÜBİTAK, ERASMUS, e-Twinnig, STEM, Hârezmi Eğitim Modeli Uygulamaları ve okul kapsamında yapılan ulusal ve uluslararası projelerin önemi ortaya çıkmaktadır. Çevre dostu uygulamalar, geri dönüşüm, enerji verimliliği ve doğal kaynakların etkin kullanımı gibi konularda ulusal düzeyde yapılan projeler çeşitli stratejileri içermesi bakımından önemlidir. Okullarda yapılacak bu tür projeler ile ebeveynlere de ulaşılabilecektir. Bu konularda yapılacak projeler, bireylerin çevre sorunları hakkında bilinçlenmesini sağlayacaktır. Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA'lar), dört ana alana odaklanan küresel projeleri teşvik etmektedir. Bunlar yoksulluk, eşitlik, çevre ve insan hakları konularıdır. Bu projeler, tüm ülkelerin işbirliği yapmasını ve kaynaklarını paylaşmasını gerektirir. Sürdürülebilirliğin çevresel, ekonomik ve sosyal boyutu düşünüldüğünde SKA’lardan yararlanılarak projeler üretilebilir.
Okulumuzdayürütülenbuprogramlar,çevrebilincini artırmayı ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmayı amaçlayan önemli adımlardır: · Uluslararası eTWINNING Projesi (Enviromental Early Literates): · Öğrenciler, doğayı koruma ve ormanların önemini kavrayarak ekolojik farkındalık geliştirirler. Program kapsamında doğal materyallerle etkinlikleryapılır. · Ekoloji Elçileri Programı: Okulumuzun çevre dostu uygulamaları destekleyerek,öğrencileregeridönüşüm,enerji verimliliğivedoğakorumakonularındabilgive becerilerkazandırılır. Buprogramlar,okulumuzdasürdürülebilirlikkültürünü yaymakveöğrencilerimizindoğaileuyumlubir yaşam sürmesinisağlamakiçinönemlifırsatlarsunmaktadır. |
OKULUMUZDA YÜRÜTÜLEN PROJE ÇALIŞMALARINA LİNKLERDEN ULAŞABİLİRSİNİZ:
https://kvhgbanaokulu.meb.k12.tr/icerikler/minik-tohum_16198071.html
https://kvhgbanaokulu.meb.k12.tr/icerikler/comert-agac_16157986.html
icerikler/dunya-su-gunu-ve-orman-gaftasi-etkinliklerimiz_16157882.html
icerikler/su-prensesi_16062919.html
icerikler/buyuk-sozcuk-fabrikasi_16007507.html
icerikler/enviromental-early-literates_15860692.html
icerikler/enerji-verimliligi-haftasi_15852817.html
icerikler/karatay-ilce-milli-egitim-mudurulugu-entegre-yonetim-sistemi-belge-takdimi_15639431.html
Kaynak: https://maviyesilokul.meb.gov.tr/edmyoetiket/enerjidostumaviyesilokuletiketiuygulamalari/dogacevrevesuerdueruelebilirlikkonularindaulusalveuluslararasiprojeler/